Palvelut

Fysioterapia

Fysioterapeutti on liikkeen ja liikkumisen asiantuntija. Fysioterapialla pyritään edistämään kehon kokonaisvaltaista hyvinvointia, löytämään asiakkaan oireeseen vaikuttavat tekijät sekä poistamaan kipua.

Vastaanotolle voi hakeutua esimerkiksi jonkin tuki- ja liike-elimistön vaivan (mm. olkapää-, selkä-, niska- tai polvikipu) vuoksi tai liikerajoituksen tai jäykkyyden vaivatessa. Terapian tavoite voi myös olla kehon toiminta- ja suorituskyvyn parantamisessa tai vaivojen ennaltaehkäisyssä (mm. ennen kuin esimerkiksi liikerajoitus tai -häiriö on muuttunut kivuliaaksi vaivaksi).

Meillä Kaski Fysiossa fysioterapeutit ovat erikoistuneet tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon. Hoito on aina suomalaisten hoitosuositusten mukaista ja käytettävät hoitomuodot näyttöön perustuvia sekä asiakaslähtöisiä. Käynti fysioterapiassa sisältää tarkan haastattelun ja tutkimisen, mahdolliset kotiharjoitteet sekä hoidon/kivunlievityksen manuaalisen terapian keinoin. Vastaanotolle voi tulla lääkärin lähetteellä tai ilman.

Hieronta

Hieronnalla pyritään rentouttamaan kehoa ja mieltä. Hieronnalla voidaan nopeuttaa esimerkiksi urheilusuorituksesta palautumista sekä helpottaa rasituksesta johtuvaa kipua. Nykyään yleistynyt toisto- ja istumatyö voi aiheuttaa esimerkiksi niska-hartiaseudun kireyttä. Hieronnalla voidaan helpottaa näitä oireita.

Faskiamanipulaatio©

Faskiamanipulaatio on fysioterapiapalvelu. Voit varata nettiajanvarauksesta ajan kummalle tahansa Kaski Fysion fysioterapeuteista. Faskiamanipulaatiolla voidaan hoitaa pitkittyneitä tai toistuvia kiputiloja tai toimintahäiriöitä (esim. narskuttelu, päänsärky, olkapää-, selkä-, polvivaivat, rasitusvammat) sekä liikerajoituksia, jäykkyyttä ja arpikudoksia.

Joskus faskiakudoksen toiminta häiriintyy aiheuttaen esimerkiksi pitkittynyttä kipua tai jännitystä. Faskiamanipulaation tarkoituksena on normalisoida faskiakudoksen toiminta kitkahieronnalla. Tämä johtaa liikkeen normalisoitumiseen ja kipu- sekä rasitustilojen helpottumiseen. Kiinnikkeiset, eli kovat, kiristävät arvet, olisi aina syytä hoitaa, sillä kiinnikkeet häiritsevät faskiakudoksen toimintaa.

Käynti sisältää perusteellisen haastattelun sekä liike- ja palplaatiotestit. Tämän jälkeen päätetään hoidettavat faskiapisteet ja hoidon jälkeen testataan uudelleen/verrataan oirekuvaan. Joskus oire voi poistua jopa yhdellä käsittelyllä.

KLASSINEN OSTEOPATIA

Osteopatia on kokonaisvaltainen hoitomuoto, jonka tarkoituksena on kehon häiriö- ja kiputilojen hoito ja ennaltaehkäisy. Hoito valitaan aina yksilöllisesti ja se voi sisältään esimerkiksi pehmytkudoskäsittelyä, lihaskalvojen käsittelyä tai nivelten manipulointia ja mobilisointia.

Hoidon tavoitteena on palauttaa kehon normaali liikkuvuus, koordinaatio ja ryhti. Kehon eri osat pyritään saamaan toimimaan mahdollisimman hyvin yhteen tukien samalla verenkierron ja hermoston toimintaa.

Lempeä, mutta tehokas hoitomuoto sopii lapsilla ja aikuisille, aina toimistotyöntekijästä urheilijaan.

ÄITIYSFYSIOTERAPIA

Äitiysfysioterapeutti on fysioterapian ammattikorkeakoulututkinnon suorittanut ammattihenkilö, joka on erikoistunut raskauden aikaiseen ja synnytyksen jälkeiseen hyvinvointiin. Äitiysfysioterapia on kokonaisvaltaista, ennaltaehkäisevää tai kuntouttavaa fysioterapiaa. Sen tavoitteena on edistää raskaana olevien ja synnyttäneiden terveyttä ja hyvinvointia. Äitiysfysioterapian keinoin voidaan hoitaa kehon kiputiloja ja toimintahäiriöitä, sekä edistää synnytyksestä kuntoutumista. Ohjaus, neuvonta ja kuntoutus pohjautuu tutkittuun tietoon sekä vankkaan kliiniseen kokemukseen.

Äitiysfysioterapeutin vastaanotolle voit tulla, jos tarvitset ohjausta erilaisten kiputilojen ehkäisyyn ja kuntoutukseen. Vastaanotolla saat ohjausta lantionpohjan ja keskivartalon toimintakyvyn kuntoutuksessa, arpien käsittelyssä, sekä tarvittaessa ohjausta liikuntaan muuttuneessa elämäntilanteessa. Äitisyfysioterapeutti myös tarvittaessa esimerkiksi käsittelee arpia sekä tekee raskausasajan hierontaa.

FYSIOTERAPEUTTINEN JÄLKITARKASTUS

Fysioterapeuttinen jälkitarkastus on synnyttäneille tarkoitettu käynti joka täydentää neuvolan tarjoamaa synnytyksen jälkeistä tarkastusta. Käynti sisältää kattavan arvon synnyttäneen toiminta- ja suorituskyvystä, sekä tarjoaa näyttöön perustuvia vastauksia synnyttäneen mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Varaa aika tai kysy

Varaa aika